Idol

Även om jag lyssnar mest på rock/hårdrock så känner jag att jag måste yttra mig om idol-finalen. Agnes måste ju bara vinna. Hon är så mycke bättre än Sebastian och knäckte honom totalt i finalen. Framförallt i vinnarlåten som, liksom förra året, är en väldigt tam och jobbig historia. När Sebastian sjunger den alltså. Men när Agnes sjunger så lyfter låten tack vare hennes känsla och kraft i rösten och det låter som hon menar det hon sjunger. I övrigt kan ju sägas att tittarnas val hade kunnat skippats, ett exakt likadant framträdande som gjorts en gång redan för någon vecka sen. Måste även hålla med Virtanen om en sak. Jag fattar inte heller vad alla ser i Sebastians version av Life on Mars!? Som sagt: Hoppas Agnes vinner. Nu ska jag skölja ner finalen med lite metal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback