IMDb.com - Världens bästa sida...eller?

IMDb, eller Internet Movie Database som det är en förkortning av, är som dom beskriver sig själv "Earth's biggest Movie Databse" och är nog den bästa sidan på hela internet. Jag är nog inne på den i snitt 5-10 gånger per dag. Det finns absolut allt om alla filmer som gjorts (det är iaf inte många som missat). Men den har ett problem, deras rekommendationer. Alltså på varje films egna sida har dom "If you like this, we also recommend" och jag lovar att på 90 % av filmerna rekommenderar dom Gudfadern. Det spelar ingen roll om det är en musikal, krigsfilm eller vad det nu kan vara. Och ibland är det helt sinnesjuka rekommendationer. Exempel: Jag råkade komma in på Ocean Ave. (den total-usla svensk-amerikanska dokusåpan som gick för några år sen) och då stod det "If you like this, we also recommend....Donnie Darko". Någon som ser någon connection. Kolla runt på lite filmer och jag lovar att ni hittar några likannde skumma, osammanhängande och samtidigt roliga rekommendationer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback