PTA = Geni

Paul Thomas Anderson är min absoluta favorit regisör just nu. Det bestämmde jag efter att ha sett Punch-drunk Love igår som jag hade köpt för ett litet tag sen. Visserligen tyckte jag att han var en av dom bästa redan efter att ha sett hans två tidgare filmer Magnolia, som är en av dom absolut bästa filmer någonsin, och Boogie Nights, även den snäppet bättre än PDL, men det var nåt speciellt med Punch-Drunk Love som fick mig att tänka "fy fan va bra Paul Thomas är". En av hans stora fördelar är att han alltid får ut det bästa från skådespelarna som är med. Innan den här filmen hatade jag Adamn Sandler men nu har hatet mest blivit till att jag ogillar honom ändå spelar han en ganska typisk Sandler-roll men det blir ändå riktigt bra. Sen använder PTA oftast två av mina favorit-skådisar, Phillip Seymour Hoffman och John C Reily, och det gör ju inte hans filmer sämre. Dessutom får man alltid nåt att fundera på efter hans filmer. 
Nu ska jag bara införskaffa Boogie Nights på DVD (har sett den 2 gånger på TV) och sen vänta tills hans debutfilm Syndey kommer på DVD. Det är väl ända minuset med PTA, att han bara gjort 4 filmer men han är ju iof bara 35 år så det kommer väl flera, as a matter of fact så har han skrivit manus till en ny film som sägs ska komma nästa år.
En bonus på Punch-Drunk Love-DVDn är reklamen till Phillip Seymour Hoffmans karaktärs madrass-företags-reklam som finns som extra material. Fucking hillarious, bara den va ju värt å köpa DVDn

Kommentarer
Postat av: Rikardgabrielle

I came upon this site a while back, I love it. It is great for anyone who interested in this subject. It is in my favorites. Thanks, you done a superb job!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback