Bon appétit

Såg The Meaning Of Life för andra gången på 3 dar (väldigt ovanligt att det händer men min far ville se den så vad gör man) och denna gång njöt jag verkligen av Mr Creosote-sketchen (mannen som är så fet och slutligen äter så han spricker). Förut har man blivit lite äcklad när han sitter och kräks hela tiden men det är ju så pass överdrivet så nu gör blir det bara roligt men det bästa med sketchen är inte Mr Creosote själv (spelad av Terry Jones för övrigt) som är rolig utan den franska kyparen som serverar honom, spelad av John Cleese och det är kanske det roligaste han gjort. Hans franska uttal, hans mimik och hans naturliga sätt att vara gentemot monstret Creosote är helt lysande men jag tror att man måste se sketchen ett gäng gånger för att komma över allt det "äckliga" och kan se det som är briljant i sketchen. Det behövdes för mig iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback