Corleone, Ripley, Hughes, Kennedy och Clintan

Det vart storhandling på cdon.coms julrea idag. detta hamnade i varukorgen:

Gudfadern-triologin - Coppolas maffia-triologin känns som ett måste i varje filmälskares DVD-samling och nu när den bara kostade 299 kr så var det ju bara å slå till på denna box med de tre filmerna och en extramaterials-skiva.

The Talented Mr. Ripley - Matt Damon spelar lurendrejaren (underbart ord) Tom Ripley från 1999. En film jag har tänkt se några gånger men jag har alltid missat den när den gått på TV. Nu hittade jag den för bara 29 spänn.

The Aviator - Martin Scorsese's film från 2004 om hollywood-snubben Howard Hughes (spelad av Leo Di caprio). var nominerad till 11 oscars och fick 5. 49 kr kostade den.

JFK - Oliver Stones film från 1991 om advokaten Jim Garrison som upptäcker att allt inte är som det stämmer kring mordet på USAs president John F Kennedy.

The Unforgiven - Clint Eastwoods western från 1992. Med Clintan själv och även Morgan Freeman och Gene Hackamn. Fick Oscar för bästa film. 59 :-/st för denna och JFK.

Allt som allt 7 filmer för 500 kr vilket även innebär att jag har över 200 DVD-filmer/boxar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback