En inkomstbringande dag

Började denna dag med att kliva upp kl 7 (första gången på ett halvår vilket va drygt) för att åka iväg å jobba på gamla goa ICA Supermarket. Var säkert flera månader sen jag jobbade senast vilket märktes i ryggen av allt kassasittande. Men vem bryr sig när man får lön, ca en dryg tusenlapp är inte fel. Efter att ha slutat kl 4 åkte jag hem å åt en middag och efter det bar det iväg igen för att spela poker. Även det var ett tag sen men det är alltid kul å spela och framförallt idag när vi var 15 st som spelade och en hundring i insats , det är inte varje dag. Det började helt ok och jag byggde upp stapeln succesivt och var chipleader ett tag i början. Men sen kom tre badbeats när jag var på väg å ta ut 3 spelare tack vare en dam på rivern (först hade jag AA mot QQ och en dam till kom på river och sen två när jag hade ledningen men motståndaren fick en stege tack vare dam på rivern). Efter den sista var vi bara 6 st kvar, 4 spelare skulle få åka hem utan att behöva vara fattigare än när dom kom dit, och då såg det riktigt pyrt ut. Men AA kom igen och den här gången funkade dom mot A5 och efter det vände det lite grann även tack vare 88 strax därpå. Till slut var vi bara 4 st kvar efter att en kille tagit ut spelare en efter en och blivit kraftig chipleader. 4:an åkte ganska snabbt och i det här läget låg jag tvåa. Blindsen vart större och större och någon halvmiss senare låg jag 3a med väldigt lite marker kvar då kom räddningen som gjorde att jag skulle få mer än bara en hundralapp plus. Chipleadern tog ut killen som då låg tvåa och plötsligt satt jag i heads up. Av de totalt 22000 markerna som delades upp i början satt jag med 2000 medans min motståndare hade hela 20000. Jaja 300 plus är ju inte helt fel tänkte jag och var beredd på att lämna bordet ganska hastigt. Men efter att han snott några blinds, som vid det här laget låg på 500-1000, kom först 22 och sen 66 vilket innebar att våra markerstaplar var något jämnare. Tog några blinds till och sen var det honoms tur att få pocketpar, 55, men jag hade redan ställt in allt med K10. Andra kortet som kom upp var ne kung och resten vart ovesäntliga. Efter noga räkning visade det sig att jag hade mer marker och därmed vunnnit hela turneringen vilket innebar 700 kr plus på denna pokerkväll. It's so nice when it happens good

Om du läst så här långt, well....kudos to you

Kommentarer
Postat av: Britishguyhomes

Looking for information and found it at this great site. You have an outstanding good and well structured site. I have been looking for sites like this for a long time. Keep up the outstanding work and thank you.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback