Rätt artist kom tvåa

Markus var favoriten (inte min) som höll och vann och tog därmed nitlotten. Ja han vann ett skivkontrakt men de e väl typ 99 % chans att tvåan Erik (som jag höll på) också får ett kontraktförslag inom kort. Nu ska vinnaren, Markus, in i studion snabbsjunga ett gäng färdigskrivna låtar och släppa en skiva om 17 dagar. Det kan inte vara så jättekul ändå.
För övrigt var finalen tråkig som vanligt, och jag fattar inte varför finalisterna bara får sjunga korta verisioner av låtarna (var Markus Fix Me ens en minut?) när dom ändå har 2 timmars programtid. Jag tycker dessutom att Erik var bättre i alla momenten i finalen. Ok första låten, Queens Show Must Go On, var lite halvknackig men Markus gjorde Fix Me ganska lame (det är ju en lame låt sångmässigt). Sen på "tittarnas favorit" var det tur att dom tog Bed of Roses åt Erik, och inte I Don't Want To Be som enligt mig var det bästa framträdandet av alla i årets Idol, för det brukar vara omöjligt att toppa ett superframträdande. Markus verision av U2's Pride gillar jag inte. Verserna är bra men refrängen...nä, jag tänker bara på när jag å en polare trams-sjöng den låten. Sen vinnar-låten, som var om möjligt ännu tamare och sämre än dom tidigare två, men den passade Erik bättre än Markus. Så för min del gjorde det inte så mycket att Markus för jag tycker att den stora vinnaren är den som kommer tvåa.
En sak till; varför ska juryn uttala sig under finalen, dom kan, vill, får (?) inte göra nåt annat än att hylla finalisterna. Hade nån av dom sjungit falskt rakt igenom och slarvat bort hälften av texten så hade juryn ändå kommit med beröm. Kändes som det inte gav så mycket.

Kommentarer
Postat av: Amiralma

Hello, This site is a brilliant idea!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback