Rush

Läste en recension på nån av The Mars Voltas skivor och där nämndes 70-tals prog-rockarna Rush. Jag hade aldrig riktigt hört talas om dom tidigare, eller hört talas om dom hade man väl gjort men aldrig lagt dom på minnet eller så. Men nu fick jag ju lov å kolla upp dom när dom liknas med Mars Volta och jag dessutom börjat lyssna på Pink Floyd en del så jag tankade 2112, deras konceptalbum från 1976 som blev deras genombrott. Egentligen är det inte ett konceptalbum utan bara första låten som heter just 2112, och som är 20 minuter lång, som är massa smålåtar ihopsatta och den bildar en typ av berättelse (tror det var om en framtids värld eller nåt).
Jaja skivan är hur som helst riktigt bra, härliga solon och jag diggar verkligen sångaren. Avslutningen på 2112, "Grand Finale", är verkligen magnifik.

Kommentarer
Postat av: Gardandrea

Just passing by, tripped over your site really. Still, looks nice.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback