Skivrapport

Har skaffat två nya skivor:

Arctic Monkeys - Whatever people say I am, Thats what I'm not.
Har lyssnat igenom den nån gång och den känns väl rätt ok. första hiten "I bet you look good on the dancefloor" är helt underbar (Årets låt?). Arctic Monkeys har ju blivit årets "hype-band" och om man jämför med fjolårets dito, Bloc Party, så tycker jag att deras debut-album Silent Alarm är en bättre skiva med en hel rad kanonlåtar (Helicopter, Banquet...the list goes on and on). Men som sagt, Arctic Monkeys har gjort en bra skiva som förmodligen växer ju mer man lyssnar på den.

In Flames - Come Clarity
Jag började lyssna på In Flames efter deras skiva Clayman hade kommit och dom blev snabbt ett av mina favoritband. Men två år efter Clayman kom ett nytt band, som också hette In flames. OK, så var det ju inte riktigt men det kändes nästan så när Reroute To Reamain släpptes för Göteborgarna hade förnyat sig väldigt mycket. Reroute To Remain är ändå en riktigt bra skiva men uppföljaren Soundtrack To Your Escape var inte lika bra och jag började tappa lite intresse för In flames. Men så släpps "nya" In Flames tredje skiva, Come Clarity. Och vilken skiva sen. Fantastiska låtar som till exempel Take This Life, Dead End m fl. Come Clarity är nya In Flames klart bästa skiva (deras bästa någonsin är nog Whoracle, tycker jag) och den har gjort att jag gillar In Flames igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback