Filmtips

I natt är det dags att bänka sig framför 1:an som har en Polanski natt där dom visar tre av polackens tidiga filmer:

23.10
Repulsion
00.50 Cul-de-sac
02.40 Kniven i vattnet

Det tråkiga är att SVT visade dessa tre filmer förra gången dom hade Polanski-tema för typ ett år sen så jag har redan sett dom. Men jag kan varmt rekommendera alla tre och framförallt Cul-de-sac som är min favorit av dessa.
Vill ni inte se polsk 60-talsfilm i 5 timmar så kan ni ju sen en kanon film på 4an kl 23.05 nämligen American Psycho. En skruvad film om en yuppie som gillar att mörda folk.
Själv ska jag nog se Deliaktessen. Fransk kannibal-komedi som jag köpte på DVD för ett litet tag sen.

P.S. om ni ser Cul-de-sac, håll utkik efter en fantastisk scen som utspelar sig på en strand och varar i 7 minuter och 28 sekunder utan klipp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback