Gudfadern är överskattad

Till att börja med ska jag säga att Gudfadern inte alls är dålig. Tvärtom, den är riktigt riktigt bra (kanske topp 30-40 för mig). Däremot är den inte så bra som alla säger. Att den skulle vara världens bästa film någonsin är verkligen en överdrift. Jag har sett den några gånger och nåt som slår mig är hur jag inte bryr mig om vad som händer i filmen. Jag säger inte att storyn är usel men den är inte så speciell för mig. Det som dock gör denna filmen till en storfilm är att den är överdrivet välspelad. Framförallt Marlon Brando gör ju en av dom bästa rollprestationerna nånsin och även Al Pacino är underbar. Så det är alltså skådespelarinsatserna och inte själva filmen som trollbinder mig. Om ni ska se en maffiafilm se då Goodfellas (maffiabröder) istället som är mycket bättre in my opinion. Eller Miller's Crossing (av bröderna Coen) för den delen så får man lite humor as well. Och vill ni se världens bästa film titta då på A Clockwork Orange. Inte min absoluta favorit (nästan) men dock världens bästa film som gjorts.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback