Tronskifte?

Ända sedan jag var, låt säga, 6-7 år gammal (vet inte exakt men nån gång efter Black Album 91) har Metallica suttit på tronen som kungar när det gäller mina favoritband. Jag har självklart alla skivor, sett dom live 2 gånger och avgudat (till 99%) allt dom gjort. Det gör jag fortfarande. Men, Någonting håller på att hända. Queens of the stone age håller på att ta över mer och mer av den delen av hjärnan som håller koll på vilken musik jag älskar. Drottningarna håller på att prova kungakronor för att så småningom ta över tronen. Men det är ett dilemma de där. Vill jag verkligen putta ner Metallica till en (inte allt för) rutten 2:a plats. Jag vågar knappt lyssna på QOTSA för rädslan att dom ska gå om mina long-time favourites, men just nu känns det som QOTSA gör en frammarsch i mitt musikland mot högkvarteret som just nu bebos av Metallica, but for how long. Men Metallica har ju ett ett ess i rockärmen. En skiva som kommer i slutet av detta år/början av nästa år. Den är väldigt avgörande om dom ska behålla/återta musiktronen i min hjärna och hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback