Äntligen nåt man kan vara stolt över

Öviks musik-export är väl inget skryta med så här långt. OK Metal-gruppen Meshuggah som är grymt stora överallt förutom i Sverige, typ, har några öviks-killar i gruppen. Men förutom det så är det väl Roger Pontar och Eilert Pilarm, inga höjdare precis. Men nu är det ändring på det. Lyssnade på Hitlistan på P3, som listar dom mest sålda singlarna, och på fjärde plats ligger, till åtminstone min förvåning, öviks-rockgruppen Takida. Nu är jag ju absolut inget stort fan av Takida, jag tycker inte dom är dålig däremot känns det som medelmåttig NHL-rock* men det är ändå roligt att en grupp från ens hemstad blir framgångsrika över hela landet.



* NHL-rock är väl en genre som jag skapat själv. Det är sådan hårdrock som passar utmärkt i EA-sports NHL-dataspel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback