Äntligen slut på spektaklet

Egentligen är jag väldigt anti vad gäller Melodifestivalen men igår hade jag tyvärr inget val än att se på finalen (missade pga detta filmen Sånger från andra våningen på 2an som jag gärna velat se) så därför tänkte jag att jag lika gärna kan kommentera spektaklet.
Till att börja med kan jag ju säga att fel låt vann. ojojoj vad fel det blev. Vi ska va nöjd om Carola kan ta sig till huvudtävlingen och hålla Sverige kvar där. Längre än så räcker inte denna skräplåt, som för övrigt påminner om ABBAs The winner takes it all, och Carolas utsrålning kanske får Sveriges befolkning på fall (av nån idiotisk anledning)  men i Europa är hon ju ingen speciell (OK hon har vunnit tidigare men då hade hon bra låtar). BWO skulle däremot haft en mycket större chans i Eurovision song contest. En lätt medryckande låt men framförallt så är Bodies Without Organs (som dom hette innan förkortningen) väldigt populär i nästan hela Europa. Andreas Johnssons låt, som vann hos juryn, hade nog inte haft så stor chans i Grekland heller. Typisk låt som hamnar nånstans i mitten. Här kommer en sammanfattning av starfältet.

Linda Bengtzing - Hade hon samma låt som ifjol eller var de bara jag. Jaja hon har gjort hyffsade framsteg sen hon mesade på i Ordjaketen på fyran. Tråkigt att grupper som Maiden och Metallica skulle dras ner i schlagerträsket via dansarnas hemska byxor.

Andreas Johnsson - Trodde för det första inte att han skulle sänka sig så lågt som att vara med i Melodifestivalen. Men det är klart hela hans karriär har väl gått neråt sen hiten Glorious. Låten då? Beatles-inspirerat till tusen men den passade inte Andreas.

Magnus Carlsson - Va han me? Har väldigt vagt minne av den låten. Jo just det han hade myggjagare som höll på att peta ut ögona på publiken på första parkett.

Kikki Danielsson - Hade hon inte klätt sig så hon såg ut som Barbapappa hade man kanske kommit ihåg låten.

BWO - Borde ju vunnit. Även om dom gjort bättre låtar så var den här bäst i detta startfält

Poodles - This was a bad excuse for a heavy metal band. jag rös genom hela framträdandet. Ozzy Osbourne måste ha vänt sig i sin grav som han egentligen borde ha legat i. En sak till, Vilken jävulsk kagge sångarn hade.

Björn Kjellman - missade att va me i Belgiens uttagning 76 så han ställde upp i år i Sverige istället. bytte han låt? Oh Nej! Men värst va ändå att han påminnde om Alex DeLarge från Clokwork Orange på storbildskärmen som fanns på scen.

Carola - Lät som Bonnie Tyler ibland när hon skrek ut texten till denna intetsägande låt. Och det hade inte å göra med att hon var hes. Det lät lika illa i delfinalen. Jag fattar inte vad alla ser hos denna obehagliga människa.

Rednex - Ja vad ska man säga. Det var ändå kul på nåt sätt.

Magnus Bäcklund - Magnus missade att vara med i Irlands uttagning 92 så han ställde upp i Sverige i år i stället. Bytte han låt? Nej Nej. Johhny Logan möter John Farnham. Pampigt blev det iaf, men bra? Tror inte det, va.

Bäst igår var hur som helst Fredrik Lindström som räknade upp alla juryröster. När han började med Örebros röster tänkte jag "hoppas han göra alla dialekter, hoppas". Och som han gjorde det. Som nån sa, "aldrig har väl rösträkningen varit så kul". Jag kan bara instämma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback