Filmstudion

Filmstuidons vårsäsong har ju dragit igång. Det var visserligen ett tag sen det började, har bara glömt å rapportera. I kväll var faktiskt säsongens fjärde film men innan jag går in på den ska jag gå igenom dom tre första filmerna.

9/2
Sideways - En film jag redan hade sett. Eller rättare sagt en bra film jag redan sett. Underbart manus, bra skådespeleri. 4 i betyg av 5

16/2 Rosenstrasse - Tysk andra världskrigetfilm om tyska kvinnor vars judiska män blev tillfångatagna. Jag tyckte inte riktigt om filmen utan att veta varför. Men det var ändå en välgjord film som får 3 i betyg

23/2 Stage Beauty - 1600-tals-Teaterfilm. Inget vidare egentligen. Shakespeare in love är bättre (har jag för mig). Godkännt, 2 i betyg

Också idag var det Sin City, även det är en film som jag sett (jag t o m har den på DVD).Sin City är den absolut coolaste filmen som jag sett. regissören Rodriguez stil är helt underbar och han har, med hjälp av Frank Miller som gjort seriealbum om Sin City, verkligen fått till serietidningskänslan. Det känns som man öppnar ett serietidning med rörliga bilder. Som film betraktat är det väl inte den bästa men den är som sagt grymt cool.

Kommentarer
Postat av: Johnnyjohanna

Hello, This site is a brilliant idea!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback