bye Danny-boy

Ja, jag följer Idol 2006. Lite förvånande att Danny åkte idag, inte för att jag sörjer precis men både Cissi och Johan borde åkt ut före. Ändå är årets idol ganska likt förra året, ja programmupplägget är ju likadant och de är ju ingen överraskning men deltagarna är ganska lika fjolårets. Felicia smyger med i tävlingen hela tiden och blir bättre å bättre, precis som Agnes ifjol. Markus är en rocker som alla har älskat från start (inte jag dock, det är nåt med hans röst som jag inte gillar) precis som Sebastian (gillade aldrig Sebastian heller). Johan hänger kvar på nåt mirakulöst sätt varje gång trots att han inte är speciellt bra, precis som Jens i fjol. Erik är mest bara snygg precis som Måns (fast Erik är mycket bättre, han är väl den som utvecklats mest i denna tävling). Och Danny påminner ganska mycket om Ola. Så egentligen är det nästan samma tävling. Kanske därför jag har svårt att hitta en favorit men Felicia har jag trott på sen starten (Hade Agnes som favorit förra året också) sen tycker jag att Erik är ett starkt kort efter dom senaste gångerna (hans I don't want to be är det bästa hittils i idol 2006). Jaja vi får se hur det går till slut men jag blir inte jätteförvånad om det blir som förra året; Felicia (alltså Agnes) mot Markus (alltså Sebastian) i final men i år är det väl kanske en killes tur så Markus står kanske som vinnare i slutändan. Men kan Erik fortsätta utvecklas så kan han bli en joker i slutet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback