Halloween

Lånade ett Sin City-seriemagasin idag. Som hyggligt stort fan av filmen (tycker den är hur cool som helst iaf) så tänkte jag kolla om dom hade nån Sin City på biblioteket och till min förvåning så hade dom faktiskt det. Den jag lånade är den första berättelsen The Hard Goodbye och är den av dom tre berättelserna i filmen (dom andra är The Big Fat Kill och That Yellow Bastard) som innehåller Mickey Rourke som Marv, tror att det är den första. Jag har börjat läsa litegrann och den är väldigt lik filmen, allt från repliker till "kameravinklar" är identiska på många håll.

Kommentarer
Postat av: Chili Peppers

Yep, jag har också läst serien lite. Väldigt likt. Det är det jag gillar med filmen, att den just är så lik serien som den är. Väldigt, väldigt bra film och serie.

2006-11-04 @ 02:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback