RIP Filmkrönikan

Jag såg Filmkrönikan som vanligt igår och jag blir mer och mer förbannad för varje program som går den här säsongen. Under Orvar Säfströms sista två år som programledare så användes cirka 273 recensenter och när dom skulle byta programledare till denna säsongen (som jag har för mig skulle rikta sig mer mot ungdomar) så tog den tråkigaste, töntigaste, stelaste, torraste och framförallt sämsta av dom alla, Helena von Zweigberk. När Orvar tog över Filmkrönikan så vart det en av veckans höjdpunkter i TV-väg och jag såg det varje vecka. Nu är programmet långtråkigt, dåligt upplagt och helt enkelt genomuselt. Det brukar vara två jättekorta recensioner i början och slutet och sen i mitten är det ett jättelångt utdraget samtal om en film mellan dom 3 personerna i studion. Och det där samtalet får man inte ta del av för det är som om dom sitter på lunchen och snackar och att det sänds i TV spelar typ ingen roll. Orvar sa i nån tidnings-intervju att man som tittare inte släpps in och precis så är det.
Nä Filmkrönikan dog i och med att polisongerna lämnade TV-rutan och det krävs en rejäl förändring för att dom ska återfå dom tittare som har lämnat, vilket jag är rätt säker på måste vara ganska många. Riktigt dumt av SVT att förstöra det Orvar hade byggt upp under sina år. Ta till baka honom snarast så är allt frid och fröjd.

Kommentarer
Postat av: Oscar the allmighty

Vart tog polisongerna vägen?

2006-11-17 @ 17:18:33
Postat av: ostn

bra fråga. Dom skulle ju typ föryngra Filmkrönikan å då tog dm bort Orvar. Makes no sense at all.

2006-11-18 @ 13:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback