Thou shall not have migrän

Vaknade upp imorse och upptäckte att jag fått en släng av migrän. Huvudvärk å illamående är ingen vidare kombo. När jag låg i sängen och inte hade nån lust å kliva upp tänkte jag "this time is as good as any to watch The Ten Comandments" sagt å gjort, 3 timmar å 40 minuter senare hade jag sett igenom denna mastodontfilm från 1956 me Charlton Heston (vem annars) som Moses och Yul Brunner spelar antagonisten Rameses i denna bibliska historia som följer Moses liv. Filmen fick oscar för bästa special effects vilket inte är så konstigt. För att vara 50 år sen så är det väldigt imponerande. Ok den tecknade elden känns väldigt B men när Moses delar Röda havet så funkar effekterna utomordentligt.
 
Det är nåt speciellt med gamla mastodontfilmer, som Spartacus, Ben Hur m fl, dom är ju inte speciellt bra egentligen men det är val kanske att dom är så storslagna (som väl va huvudsaken med filmerna) som gör att dom ändå blir bra på nåt sätt. The Ten Comandments är inget undantag, mastodontfilm när den nästan är som bäst. Sen diggar jag när filmer har "Intermission" och "Overture" å sånt.

7/10


Kommentarer
Postat av: Eldarjennie

Great site, keep up the good work!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback