Jag fick en uppenbarelse igår och nu har jag konverterat

Igår kom det till mig på ett oförklarligt sätt, helt plötsligt fick jag ett enormt behov av att börja lyssna på The Beatles. Tidigare i mitt liv har jag aldrig riktigt fastnat för Beatles, kanske för att det är pappas favoriter och man ville ju inte gilla samma musik som honom eller nåt sånt, men på senare dar har jag börjat gilla fler å fler låtar och igår, som sagt, fick jag världens Beatles-frossa. Så idag fick jag lov att låna en del Beatles-skivor av min far för att lägga in på datorn. Jag tog skivorna på slutet (Revolver, Sgt. Pepper, White Album, Abbey Road, Let It Be) eftersom dom började bli lite flummiga och experimentiella då (och jag är ju rätt så into sån musik nu), jag är fortfarande inte så mycket för dom tidiga "fjant"-skivorna. Oturligt nog hade min far inte Magical Mystery Tour-skivan (Skandal!) så jag får väl tanka hem den så smånigom för den innehåller typ bästa Beatles-låten: I Am the Walrus. Jaja nu sa jag fortsätta frossa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback