Rapport från STHLM

Är just nu i Stockholm för ett snabb-besök hos mina klasskompisar, elkaljunga, sajmonpop och rikeman, som gör sin praktik här. Kom igår och åker hem imorrn. Idag hände nåt roligt, vi var på Gröna Lund. OK det var väl inte så jättekul, varken jag eller dennis åker nånting men vi tog en egen "åktur" som hette "Kändis-jakt". Mycket kändisar va de där bl a Arne Weise, Lars Frölander, Michael Nykvist, Ebba Hultqvist, André Pops m fl. Ok nu till det roliga som hände. På tunnelbanan hem till Gärdet där deras superstora lägenheten (18 kvm och just ligger vi alltså 4 st här) ligger så började vi snacka om en studentmössa som passerade utanför vagnen. Diskussionen, som egentligen bara Simon och Elin deltog i, varade ända tills Dennis yttrade sig: "Där står det ju Gärdet" sa han. Alal vi andra lutade oss fram samtidigt för att kolla ut å se va fan han yrade om, då ser vi att det var stationsnamnsskylten han läste. En halvsekund senare kom vi på att vi faktiskt borde stiga av. Sedan rusade vi alla mot dörrarna som redan, helt utan förvarning, började stängats. Dennis hoppade smidigt ut först, simon kom strax efter, sedan lyckades jag squeeza mig ut innan dörrarna hade stängts. Efter det vänder vi oss om å ser Elin stå på fel sida av dörrarna och rycker på axlarna. Vi fick vänta några minuter medans hon åkte till Ropsten å tillbaka. Detta kommer sent att glömmas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback