Fair to Midland

Upptäckte en ny grupp i helgen, eller rättare sagt en kompis hjälpte mig upptäcka en grupp i helgen. Gruppen heter Fair to Midland och dom är riktigt bra. Dom spelar, enligt allmusic.com, alternative/progressive metal och om jag får säga mitt så tycker jag dom låter som en blandning av The Mars Volta, System of a Down och Brazil. Apropå System of a Down så var det deras sångare Serj Tankian som upptäckte dom efter att dom släppt två skivor själv. Serj signade dom till sitt egna skivbolag och efter det släppte dom deras 3e album Fables from a Mayfly: What I Tell You Three Times Is True och det är den jag hört so far och efter bara ett par genomlyssningar så tycker jag mycket om den där Dance of the Manatee och Vice/Versa är favoriterna så här långt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback