Musik 07

Det börjar närma sig 2008 så det är väl dags att sammanfatta 2007 och jag börjar med musik och jag citerar mig själv från swesub.

35226-9

Queens of the Stone Age's senaste album Era Vulgaris är enligt mig årets bästa album. Det tog ett tag innan den fastnade men efter ett antal genomlyssningar märktes det att det var ännu ett mästerverk signerat Josh Homme.
Favoritlåtarna är nog I'm Designer, Into the Hollow, 3's & 7's, Make It Wit Chu och River in the Road.

Övriga nominerade: The White Stripes - Icky Thump; Cold War Kids - Robbers & Cowards; Fair to Midland - Fables from a Mayfly What I Tell You Three Times Is True; Foo Fighters - Echoes, Silence, Patience and Grace; Kings of Leon - Because Of The Times; Omar Rodriguez-Lopez - Se Dice Bisonte No Bufalo; Rush - Snakes & Arrows; Serj Tankian - Elect the Dead

I övrigt så har jag gjort en del nya musikupptäckter detta år med band som Brazil, Cold War Kids, Fair to Midland, Ghosts of Verona och Kings of Leon. JAg har även börjat lyssna en hel del på gamla band som t ex Beatles å Ramones.


Årets stora musikhändelse var hur som helst Metallica live på Stockholm Stadion i somras.


Nästa år kan man se fram emot nya album från Mars Volta och Metallica och Volta och Queens of the Stone Age live.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback