Allvarligt talat; Saltön

Jag är väl inte helt fel ute när jag säger att svneska dramaserien Saltön är populär? Jag har väldigt svårt att förstå hur de kan komma sig. Till att börja med; storyn. Nu har jag ju inte följt serien slaviskt, bara sett delar av vissa program, men jag har förstått att den handlar om vanliga människor på en ö och deras relationer och whatnot, inget märkvärdigt med andra ord. Såna serier blir lätt ointressanta om den inte innehåller bra manus å skådespel. Saltön har varken eller. Manuset är stundtals riktigt pinsamt vilket inte gör det lätt för skådespelarna vars insatser är genomgående usla och på vissa håll förskräckliga, horribla, hemska.. ja vad ni vill.
Vad vill jag me detta inlägg då? jo jag skulle vara tacksam om nån kunde berätta vad som gör serien så populär när den inte håller högre klass en vanlig såpopera. Visst såpor var/är också populära men det känns som folk är medvetna om att dom är usla iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback