Schlager helg

Melodifestivalen del 3 äger alltså rum ikväll här i övik och som jag skrev tidigare så var jag och kollade på både gårdagens och dagens genrep. Det var ganska fascinerande å se hur allt funkar som egentligen, fast massa kameramän som springer på scen och kamerakranar som flyger omkring gör ju att det egentligen inte precis är nån bra live-upplevelse utan enbart gjort för TV, därför är det ju egentligen ultimata att gå på nåt av genrepen och sen se själva tävlingen på TV. Iofs gör det ju inte så mycket att kameror är ivägen för kvalitén på artisterna går ju att diskutera. Bästa låten tyckte jag och många med mig att Sebastian hade, att vi hörde den typ 4-5 gånger i torsdags kan ju ha lite med saken å göra men... Utöver det tror jag att Magnus Karlsson (låten växte från fredag till lördag) och Nanne Grönwall (ingen bra låt men Nanne är Nanne) blir farliga.
Bäst av alla är ändå Kristian Luuk så klart. Han drog vissa skämt som var helt underbara och håll utkik efter Finlands-sketchen ikväll säger jag bara. Jag vet inte om alla  "genreps-skämt" kommer med i kvällens direktsändning så här kommer några från idag

"här tänkte vi ha ett inslag om när Aktuellts inrikes-reporter KG Bergstrand testar knark men vi fick skippa det"

"Jag känner mig lite sliten idag, jag var med Foppa hela natten och vaknade med en susp i munnen"

btw, håll öronen öppna efter mina applåder dom spelade nämligen in några grejer som ska användas i kvällens direktsändning.

Kommentarer
Postat av: Mind Games

Great site keep up the good work


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback