206 års Guldbagge

Nej det är ingen felskrivning. Däremot en felsägning av Krister Henriksson när han skulle dela ut priset till bästa film, och inte bara en gång utan två gånger. Detta, tillsammans med delar av filmparodierna och Sissela Kyle, var kvällens behållning. Eftersom svensk film inte är min tekopp så hade jag inte sett någon av filmerna som var nominerad (Zozo är den ända jag sett dom två senaste åren) och därför kan jag ju inte säga om det var rätt vinnare eller inte däremot tycker jag det är konstigt att en barn-musikal vinner mer eller mindre allt. Det har väl typ aldrig gjorts några musikaler i Sverige så det kanske va därför den fick massa priser. Dessutom är det knepigt att Farväl Falkenberg blir Sveriges Oscar-bidrag men inte får en ända Guldbagge. Utöver detta känns det lite märkligt att en filmkritiker, N-P Sundgren som för övrigt sagt att 2006 varit ett av dom sämsta svenska filmåret på länge eller nåt, får årets hedersbagge. Jag tycker det borde vara nån som håller på med film, inte bara skriver om det, som ska få ett sådant pris.
Nä man får väl hoppas att 207 blir ett bättre filmår för Sveriges del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback