En titt tillbaka

Tillbaka på 2006 that is.

Allmänt: Kommer inte ihåg så mycket av vad som hände så här på rak arm. Det enda som man minns är väl Fotbolls VM och Vinter OS, och dom båda spektaklen har jag nog kommenterat nån gång. En till sak jag kommer ihåg är dom beryktade muhammed-bilderna från Danmark som visade att religion gör minst lika mycket ont som det gör gott.

Personligt: Vad gjorde jag i år då? ganska händelseffattigt år egentligen förutom att jag tog körkortet, började plugga, började spela bas och festade nästan varje helg. Men annars var det ett lugnt år.

Musik: 2006 var året då jag upptäckte många nya band framförallt mitt nya favoritband; The Mars Volta. Andra nya upptäckter: At The Drive-In, The Blood Brothers, Mastodon, Tool, Rush och jag började även lyssna en del på Pink Floyd.
2006 Års Skivor: The Mars Volta - Amputechture, Mastodon - Blood Mountain, Eagles of Death Metal - Death by Sexy, Tool - 10000 Days, The Blood Brothers - Young Machetes
Skivor stt se fram emot 2007 är Metallicas nya och Queens of the Stone Ages nästa album.

Film: Av dom filmer som kom 2006 som jag har sett är nog Match Point, Good Night and Good Luck och Borat dom bästa. Största besvikelserna var Walk the Line (eller den var riktigt bra men inte så bra som alla hade sagt) och The Da Vinci Code (eller den trodde jag inte skulle va bra men jag trodde inte den skulle va så dålig). När vi ändå är inne på besvikelser så kan jag nämna Crash. Visst den kom 2005 men jag såg den inte förrän 2006 och den var verkligen inte det jag hade hoppats på. Kraftigt budskap, jovisst men dom behövde inte ha med rasism-snack varenda jäkla scen. Tips: Se Magnolia i stället mycket bättre film i samma stil fast med mycket bättre skådespelare.

Jaja nu slutar vi tänka på det som har varit å går vidare istället. God fortsättning på 2007

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback