Fotbollssverige kan andas ut

Dagen som alla fotbolsentusiaster i Sverige har väntat på i drygt 3 år har äntligen kommit. Jag har nämligen gjort comeback. Det var alltså ca 3 ½ år sen som jag la fotbollsskorna på hyllan efter att ha fått diagnosen "utslitna hälar", typ. Men jag har varit rätt sugen å börja spela igen dom senaste året och nu, tack vare Oscar the allmighty, så gjorde jag min första träning efter det långa uppehållet med Moliden (där Oscar är målvakt). Men jag måste säga att comebacken inte riktigt är ett faktum än för det var riktigt jobbigt å spela. Steget hade försvunnit totalt, bollkänslan var väl inte helt borta men inte vad den varit. Det ända som var ok var väl, överraskande nog, konditionen. Trodde jag skulle dö efter 10 minuter men inte då. Visserligen vart jag rätt illamående på slutet men förhoppningsvis hjälpte sviterna från gårdagen och bristen på frisk luft i gymnastikhallen till. Nu ska jag till att börja med försöka härda igenom morgondagens träningsvärk (som redan börjar göra sig påminnd) sen får vi väl se om jag fortsätter att spela fotboll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback