The music is bad and you should feel bad (laglig nedladdning is the shit)

Som jag nämnt tidigare så ar jag upptäckt bandet The Ghosts of Verona, ett band som inte har nåt skivkontrakt men ändå lyckats släppa en skiva själv. Denna skiva var som jag också nämnde tidigare omöjlig att ladda hem, jag hittade iaf ingen som hade den. Till slut vart jag less på att bara höra några låtar på deras myspace så jag laddade hem den lagligt från iTunes för 80 spänn. Ganska soft förutom att filerna blir i ett cp-format så man måste bränna ut dom på skiva å sen spara dom på datorn för att få dom till mp3-filer. Men det var det värt för dom är jäkligt bra, framförallt de tre inledande låtarna, som även går att lyssna på deras myspace. Dessutom är det ju "coolt" att upptäcka sådana här superokända band.

PS. "The music is bad and you should feel bad" är från ett filmklipp som ligger i början av deras låt "The Monster That Ate Everybody" på myspace (inte på skivan jag köpte) och det låter som Dr. Zoidberg från Futurama, jag kan dock inte bekräfta detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback