Tidernas skämt

Det vart mest Modo-Brynäs (skönt me vinst, 3a i serien nu) eller herrarnas slalom från Schladming (Byggmark är 1a, 1a, 2a på 4a dagar, grym kille och utöver de va 7 andra svenskar bland dom 30 bästa) men mitt i sport-zappandet han jag se lite Grammis-gala också. Det fanns en hel del knepiga nomineringar och det känns som juryn bara lyssnat på musik som är känd för allmänheten. T ex var Refreshments nominerad till Årets Rock och både Hammerfall och Europe var nominerad till bästa hårdrock, inte så svårt för Mando Diao respektive In Flames att plocka hem dom priserna. Kvällens stora vinnare var ju dock The Knife som fick 6 priser, men pga bojkott av galan så tackade dom via liknande videoinslag som på P3 Guld-galan dvs förvrängda ansikten och röster.
Juste det, tidernas skämt. Årets Låt-kategorin; Vinnare Martin Stenmark - sjumilakliv. Övriga nominerade; Idol-Sebastian, Idol-Agnes, Schlager-BWO och Schlager-Andreas Johnson. Den dagen någon lyckas övertyga mig att det inte gjordes en enda svensk låt år 2006 som var bättre än någon av dessa 5 låtar då kommer jag personligen åka handstående med inlines på händerna ner till stockholm, köpa dessa 5 låtar på singel och aldrig nånsin lyssna på nåt annat, därefter ska jag hasa mig hem på magen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback