Det gamla (hemliga?) sällskapet

Sitter och tittar på Faces (Emma Grey Munthes favoritfilm btw) när jag plötsligt hör en buss stanna till utanför. Den står kvar ett bra tag och eftersom det inte borde stanna nån buss här vid denna tidpunkt vart jag lite nyfiken så jag öppnade fönstret å kikade ut. Utanför bussen stod en samling äldre män, 65+, och sade hejdå till varandra. Alla hade kostym och dom flesta hade långa rockar på sig. Utöver detta så hade de flesta även en sash (alltså en sån som miss universum-deltagarna har som vissar vilket land som kommer ifrån, fast det stod ju inge sånt på dom här) i olika färger. Jag vet inte varför men jag vart väldigt fascinerad av denna grupp gamla män. Vilka var dom? Var hade dom varit? Var det ett hemligt sällskap som hade haft sitt årliga möte? Jag har varit inne på PRO, Rotary och Lions hemsidor utan att hitta nåt där.
Så om nån av er gamlingar som stannade utanför apoteket i övik halv tolv tisdagen den 12e juni råkar läsa detta så besvara gärna mina frågor

Kommentarer
Postat av: Emilie

Haha, låter som något taget ur en weird maffia-film. Ett gäng kostymklädda maffiosos som lämnar en buss i övik vid udda tider - känns ju misstänkt... men ni kanske inte har maffiosos i övik? Kan ju alltid hoppas att ni har det...
Jag hade nog också blivit rätt nyfiken på vad det var för gamla gubbar som dyker upp bara sådär - speciellt om de har såna där konstiga grejer på sig... de kanske var på väg hem från "Årets Gubbe 2007"-galan?
Hrm... tåls och tänka på. Får du reda på vad det var för snubbar förväntar jag mig en rapport ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback