Tidernas bästa band

Det finns ju ingen tvekan om vilket som är tidernas absolut bästa musikband. Nej inte Metallica, Queens of the Stone Age eller nåt annat av mina favoritband (dom här är ju dock också bland mina favoriter). Inte heller Beatles eller Rolling Stones. Nä bästa gruppen genom tiderna är utan någon som helst tvekan Led Zeppelin. Man behöver ju egentligen bara säga Stairway to Heaven, behövs faktiskt inte någon annan förklaring. Men dom har ju gjort så mycket mer än bara den, Babe, I'm gonna leave you är min favorit-låt. Och gruppmedlemmarna är ju outstanding allihop. Robert Plant utmärkt sångare (lyssna på Stairway to heaven där han går från soft sång i början till fullt ös på slutet) Jimmy Page, top 3 gitarrister genom tiderna (lyssna på Dazed and Confused, mitt favorit Page-solo) John Bonham sannslöst bra trummis (lyssna på Moby Dick, 4 minuters trummsolo typ) och John Paul Jones är nog tidernas bästa basist (lyssna på The Lemon Song, basspelet i den här helt jävla galet bra)
Under sina 12 (68-80) aktiva år, innan trummisen Bonham dog, hann dom med 8 skivor där LEd Zeppelin 2 är min personliga favorit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback