Vilken härlig dag det var igår.

Ja det var det verkligen: Den började tidigt genom att jag började jobba kl 7 (lite drygt eftersom jag inte somnade förrän kl 3 ungefär). Jobbade fram till kl 15, gick hem å kollade kontot för att se om lönen kommit in. Det hade den och betydligt mer än jag hade trott att jag skulle få. Gick därför ut på en mini-shoppingspree, inhandlade en t-shirt och två filmer (Batman Begins och The Conversation). Dessutom köpte jag dom kablar jag behövde för att kunna se på datorn via TV:n. Gick sedan hem för att försöka koppla ihop skiten, det gick helt utan anmärkning och det första jag såg var senaste avsnittet av Entourage.
Efter det tänkte jag att jag skulle sätta in lite pokerpengar. Det vart några hundra på unibet och det första jag spelade var en Rounders-turnering. Rounders-turneringar är uppdelade i 5 rundor och där dom bäst placerade i varje runda går vidare till nästa runda, t ex från Round 1 går 1an och 2an vidare till Round 2. Jag gick in på Round 1 som kostar $5.50 (ca 38 kr) och gick ganska lätt vidare (dom flesta på denna nivå är inte särskilt seriösa). Round 2 gick också smärtfritt och likaså Round 3. I Round 4, där hela 5 spelare går vidare (men då är spelarna betydligt bättre), låg jag riktigt illa ute. Fick inga kort och till slut var blindsen på väg att käka upp mig men innan det han hända så åkte en spelare ut på 6:e plats och jag var klar för final.
I finalen tog jag tidigt ledningen med en härlig färg. Sen gick det mestadels neråt tills jag var mer eller mindre tvungen att gå allin med Dam-Knekt, en annan spelare synade med Dam-Kung men med en jäkla röta lyckades jag pricka knekten och dubblade upp. I detta läge var det 6 spelare kvar och 4 spelare får prispengar och plötsligt låg jag tvåa och allt såg det väldigt bra ut och efter yttarligare några händer var vi bara fyra spelare kvar och jag var garanterad minst $500 (högsta prissumman jag vunnit på poker). Strax efteråt åkte plats nummer 4a ut och jag var på pallen vilket innebar minst $800. Jag låg nu 3a och var nära att åka ut men lyckades dubla upp mot han som hade näst minst marker vilket gjorde honom väldigt shortstackad och han åkte ut strax efteråt. Heads up alltså med första priset på $3000. Jag hade betydligt mindre marker än ledaren och det hela gick över ganska snabbt efter att jag träffat topparet i kungar mot hans två par.
Men jag är inte särskilt ledsen för det för andra priset var $1200 eller 8400 kr vilket känns helt jävla underbart. Alltså från 38 till 8400 på en kväll känns inte alldeles fel. Halv ett på natten var turneringen slut och efter en lugnande kort promenad i regnet och en segeröl så var även denna härliga dag slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback