Fler skivsläpp på gång

Brittiska hårdrockarna Bullet For My Valentine håller på å spela in en uppföljare till sitt debualbum The Poison. Det nya albumet har ännu inget namn men ska troligtvis släppas till hösten. Två låttitlar är "Scream, Aim and Fire" och "Waking the Demon" och enligt producenten så kommer skivan vara full av "old-school metal" å det bådar ju gott. Apropå BFMV så ska dom vara förband åt Metallica på några av deras spelningar i sommar och andra band som ska värma upp Tallica-fansen i Europa är bl a Stone Sour och Mastodon (Heaven & Hell (Black Sabbath med Dio som sångare) har även varit på tal). Som jag sagt tidigare så får vi i Sverige nöja oss med HIM som opening act och som jag sa då så är det väl inget större fel på det men jag hade hellre sett något av dom andra banden jag räknade upp, framförallt Mastodon, men det blir nog bra ändå.
Och på tal om finsk hårdrock så ska Children of Bodom börja spela in nytt album efter sommaren.

Kommentarer
Postat av: Thomassilja

This is great please keep on the good and wonderful work.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback