OMG I'm hooked

Ja men dåså det tog typ en å en halv minut för mig att inse att Brazil verkar vara en mycket bra grupp. Första låten bestod av 1 minut och 16 sekunders piano-klinkande och skrivmaskins-knapprande som gick över till första riktiga låten, Crime, som bara är underbar. Jag tappade nästan andan, vet inte om de var av lättnad för att de va bra eller bara av att det var riktigt bra helt enkelt men det var precis samma känsla som när jag hörde Son et Lumiere/Intertiatic Esp som inleder The Mars Volta's debutalbum De-Loused in the Comatorium. Och på tal om Mars Volta så är det tydligt att dom (ovh även dom andra banden jag räknade upp i förra inlägget) är en stor inspiration till Brazil men det ser jag verkligen inte som något dåligt, tvärtom för Brazil känns ändå som nåt eget. Spår 3 och 4, You Never Know respektive The Vapours, är också riktigt bra och det är bara att hoppas att fortsättningen håller samma nivå

Kommentarer
Postat av: Baraal

I found this site very useful while surfing Google.Interesting page containing serveral helpful information and nice pictures. Greetings


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback