SAOL (fucking blogg.se)

Till att börja ska jag klaga på blogg.se. Dom har gjort nån slags uppdatering nu som inte vill funka som de ska, dessutom har dom bytt allas lösenord utan å säga till och om man skickar förfrågan om nytt lösenord så kom det inget mail på PC:n. Nu försökte jag göra det på macen och då funkade det så nu är jag tillbaka och bloggar igen. 

Och nu till huvudnyheten; jag har skickat in ett förslag på ett nytt ord till Svenska Akademins Ordlista. Vilket ord? Underskattningsuppbyggnad. Och vad betyder det då? Jo det är ett ord jag kom på för några år sedan och det används framförallt i sportsammanhang. Underskattningsuppyggnad är när man låtsas framstå som sämre än vad man är inför motståndaren för att man på så sätt ska underskattas av motståndaren för att sedan vända det till sin fördel. Jag vet inte när nästa upplaga av SAOL kommer men förhoppningsvis finns ordet Underskattningsuppbyggnad finnas med där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback