Veckans låt v.13

Under helgen har jag tankat hem en hel del, för mig, ny musik och även me grupper jag haft sen tidigare. De nya: Blue Cheer, Brazil, King Crimson, Soundgarden, Screaming Trees, The Sword, Wolfmother. De Gamla: Alabama Thunderpussy, Mark Lanegan. Detta har speglat av sig en del på Veckans låt-listan så veckans låt är:

Brazil - Crime (And the Antique Solution)

Också veckans låt fast inte lika mycket:

Alabama Thunderpussy - The Cleansing
The Ghosts of Verona - A Space Catastrophy
The Sword - Iron Swan
Fugazi - Cashout




PS: På tal om Brazil så kan jag bara tillägga en kort, kort recension av deras skiva som jag snackad om tidigare. Den tappade lite momentum i mitten med några låtar me lågt tempo. Men det störde inte och lägg därtill en stark avslutning och en absolut grymm öppning på skivan så gör det The Philosophy of Velocity till ett riktigt bra. Sen att det är ett koncept-album (om en författare försöker skriva en roman men fastnar i paranoida drömmar) skadar ju inte since I really like koncept-album.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback