Självplågeri, Domsjö -> Övik

Kom nyss hem efter att ha varit "hemma" i Domsjö och sett Hammarby - Örebro (Skräpmatch egentligen men ett sent 1-0 av Juliusson förgyller ju vilken söndageftermiddag som helst). När jag skulle åka hem så blev det som så att jag tog cykeln, även fast min mor förmodligen bara var ett phone call away. Efter lite problem med att pumpa upp däcken, med en pump som lät så fasansfullt att jag väntade att lokaltidningen skulle knacka på dörren i hopp om ett scoop om djurplågeri, så kom jag iväg, fastän framdäcket verkade rätt kasst för luften verkade fara ut.
Med tanke på min oerhört begränsade träningstid dom senaste åren så visste jag att det inte skulle bli en enbart njutbar resa men jag tänkte att glädjen från Bajens 1-0 kunde ta mig hela vägen hem. Det gjorde den ett tag också, iaf i början när det bara var utför men när jag kom till den första av tre enormt dryga uppförskörningar började jag känna värken i benen och en viss yrsel trängde sig på som förvisso försvann lika snabbt. En fjärdedel avklarad och redan slut i benen alltså, läg därtill sadeln från hellvetet som man får ont i röven av att bara titta på och mardrömmsresan var ett faktum. Att dessutom lyssna på en gnisslande cykel-kedja, under denna sataniska cykeltur, istället för mp3 gjorde ju inte saken bättre. Det ända som riktigt kept me going var tanken på detta blogginlägg jag skulle skriva när jag kom fram.
När jag väl kom fram till stan så tyckte jag att jag förtjänade nåt drickbart så jag stannade till vid Hemköp. Efter att ha stapplat på ett par för tillfället försvagade ben genom affären så insåg jag att jag inte hade något kort/pengar med mig så det var bara att vända om och hiva sig upp på cykeln för att trampa dom sista hundra metrarna eller nåt till lägenheten och ja som ni kanske förstått så har jag nu kommit hem i någorlunda fin form iaf

Kommentarer
Postat av: ELin

LOL!!!!!

Postat av: rikeman

verkligen lol! :D

2007-05-15 @ 18:12:30
URL: http://www.rikeman.blogg.se
Postat av: Arntsilje

Very interesting site --- quite informative

2009-09-30 @ 08:23:44
URL: http://arntsilje.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback