Best night out ever...

...eller åtminstone på ett bra tag. Why? I tell you why!
Började med en liten förfest här på treans våning me några medie-tvåor och några medie-ettor. So far so good typ. Efter gick vi då ut på Platinom å där träffade vi våran favorit-bartender Cathis. Efter två swesub där så bestämde jag mig för att spela lite black jack (ovanligt). För omväxlings skull så vann jag tvåhundra spänn, rätt najs ju.
Ikväll var det liveband på plattan och under tiden jag spelade BJ så hade första bandet Norma Bates kört igång och när jag inkasserat mina pengar så gick jag dennis till scenen å rockade loss till detta band. Grymma som fan var dom, lite som Sahara Hotnights fast råare typ. När dom var klara så fick jag ett litet snack me bassisten, en bassist till en annan liksom, och en stund senare så köpte jag en Norma Bates tröja av den samme.
En halvtimme (eller så) senare så körde Märvel igång. Ett Hellacopters-liknande band som var hur grymma som helst också. Jag å dennis hade tagit en framme-vid-scenkanten-position efter att beställt en öl och fy satan vilket ös de var. En halvtimme senare ropade vi in dom för ett extranummer och efter det så var det bara att köpa sig en av deras skivor (som jag sitter å lyssnar på nu).
Ett sannslöst headbangande gör att jag nu knappt orkar hålla uppe huvet plus att det ringer lite i öronen, men de va lätt värt det.
BTW när jag skulle köpa deras skiva så märkte jag att mitt kort va borta, vart kan de vara vart kan de vara? fick låna lite pengar av jansryd för å köpa skivan å funderade på när jag skulle spärra kortet. Gick med lite förhoppning till baren där jag använde kortet senast:
"du råkar inte ha nåt visakort som ligger å skräpar?" sa jag
bartender-tjejen letade lite vände sig mot mig å skakade på huvet. Jag klistrade på en ledsen min på ansiktet när hon plötsligt frågade vad jag hette. jag sa vad jag hette och då räckte hon fram ett bankkort me ett leende. Mitt leende var nog ännu större.
Två grymma band, tvåhundra spänn på blackjack, ett borttappat och upphittat visakort. Kan det bli bättre? jo det kan det väl men inte särskilt mycket bättre.
Sådärja mitt längsta fylleblogginlägg ever, å inte särskilt mycket felstavningar tror jag, men det känns som det här måste dokumenteras.

P.S. Dennis gick de lite sämre för. hans armband från hultsfred 05 har slutligen gått sönder. Han stoppade det i fickan men nu var det tydligen försvunnet därifrån också. Poor dennis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback