Kan inte Lagerbäck bara avgå?

Aningens Deja Vu-känsla men jag måste ändå få bli förbannad på Lars jävla Lagerbäck igen. Förra gången var det inför Danmark - Sverige som jag vart sur på Lagerbäcks laguttagning. Nu är det dags för returmöte och dags för mig att lacka ur igen.
För det  första, den ständiga kampen, som egentligen inte borde vara nån kamp, mellan Kim Källström (Lyon ett av europas bästa lag) och Anders Svensson (Elfsborg i en av europas sämsta ligor). Valet är ju helt självklart, Kim ska spela. Period. Men Lagerbäck vill ha med sin hemlige älskare (dom måste ha ett förhållande eller nånting) så Svensson får spela.
För det andra. Isaksson har varit skadad länge och inte spelat en match i år. Rami Shabaan var grym mot Hammarby förra veckan och är självklar etta i Fredrikstad. Valet är återigen självklart, Rami ska spela. Men Lagerbäck väljer Isaksson.
För det tredje. Niklas Alexandersson fyller 53 år nästa vecka (letar fortfarande efter en källa på det men jag tror på det iaf) och Chippen Wilhelmsson har gjort ett inhopp i Bolton denna säsong. Kennedy Bakircioglü är het i Ajax. Valet är ännu en gång självklart, Kennedy ska ha en plats på mittfältet. Men ja ni har redan räknat ut det, Chippen och Alexandersson har varsin kant på mittfältet.
Så frågan återstår ju, Kan inte Lagerbäck bara avgå? Nu kommer vi väl vinna ikväll ändå och vi tar oss antagligen till EM men mina åsikter står jag fast vid. Då spelar de ingen roll om Svensson, Chippen och Alexandersson gör 12 mål var och Isaksson räddar 9 straffar ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback