The Bedlam in Goliath - Good news/Bad news

Kollade in lite på the Comatorium, ett forum om The Mars Volta, och såg att dom varit i kontakt med konstnären Jeff Jordan, killen som gjorde målningen Big Mutant som pryder senaste TMV-albumet Amputechture. Dom hade mailat honom och frågat hurvida han skulle vara involverad i omslaget till nästa skiva. I Jeff's svar så stod det att han skulle göra 11 nya målningar plus att dom skulle använda sig av en av hans tidigare verk till kommande The Bedlam in Goliath. Det var den goda nyheten för jag älskar verkligen Jeff Jordan's stil.
Den tråkiga nyheten var i samma svar från Jeff där han sa att vi helt enkelt får vänta till Januari till å se å höra hur albumet blir. Framskjutet till Januari!? Jag tror jag storknar. Sen om det stämmer eller inte vet jag inte för enligt Gold Standard Labs hemsida (skivbolaget som ger ut TMV's skivor) så stod det tidigare att 30 oktober var releasedatumet som gäller, information som dock inte står på sidan längre. Sen om man kollar på Amazon.com så står det att skivan kommer släppas den 18e september. Man kan ju hoppas att Amazon har rätt men det är ju föga troligt.
Utöver detta så är det som diskuteras mest på the Comatorium är den nya MySpace-användaren som dykt upp: D.efine E.very I.nch the M.ile O.ne S.eeks som tydligen har något med The Mars Volta att göra (Deimos är ett namn som TMV använde under en hemlig spelning) så det är nog bäst att hålla koll på den sidan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback