Den Kristofferianska kalendern

Gick ju sisådär med omstarten påbloggen...

...Anyhoo...

...Vad har Februari månad gjort för att va så jävla speciell? Varför ska dom vara ensam om 28 dagar? Så tänkte jag igår och därför kom jag på hur man ska kunna ändra i almenackan. Om jag får bestämma så har Januari 31 dagar, sommarmånaderna Juni, Juli och Augusti har alla 31 dagar och December har 31 dagar och alla andra har 30 dagar.
Vad krävs egentligen för att ett sådant byte ska inträffa? Senast var 355 år sedan när Sverige gick från den Julianska kalendern till den nu aktuella Gregorianska kalendern. Känns som det inte finns gamla halvtokiga, helskäggiga män nu för tiden som sitter och räknar fram och tillbaka och sedan kommer på nåt sånt här som det gjorde förut. Jag tror jag ska bli en sån.

Kommentarer
Postat av: rikeman

Haha, typsikt du att ta upp en sådan grej!
Stay black...

Postat av: Sionac

This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.

2010-01-07 @ 14:41:50
URL: http://sionac.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback