Bio gånger tio

Det blir en hel del biobesök nu för tiden tack vare att Göteborg har nåååågot bättre filmutbud än vad övik hade (går det att ha sämre än övik?)
I kväll var det mitt 10e biobesök sedan jag flyttade hit för tre och en halv månad sen. Denna gång såg jag och Karin Ghost Town (eller Livet från den andra sidan som är den svenska titeln). En helt ok film om något lite väl hollywodskt-tillrättalagd-romantisk-komediig men med en lysande Ricky Gervais (The Office-David Brent) i huvudrollen som den folkhatande tandläkaren som börjar se döda människor efter att ha varit död själv i 7 minuter.

Jag har alltid velat gå på bio mycket men det dåliga utbudet i övik så vart det inte så ofta, tack o lov då för filmstudion på folkan som visade kvalitetsfilm till ett bra pris. Här kommer, nästan, alla dom filmer man vill se upp på bio, och förhoppningsvis då på Bergakungen som är typ bästa biografen ever framförallt deras VIP-bio som innebär snacks och godis i en loung innan filmen, popcorn och dricka till filmen som avnjuts i superstolar! Detta kostar dubbla det vanliga biljettpriset men det är värt å lyxa till nån gång nu å då. Annars är det rabattkort som gäller, ca 60 kr för en film är inte så farligt ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback