Kvällen i förrgår var...

...underbar, ösig, svettig men framförallt var det jävla bra.
nån gång mellan 17 och 18 tog vi oss till Globen-området för att ställa oss i den kyliga kön till Annexet och Queens of the Stone Age. Vi kom långt fram i kön trots att vi var rätt sena och sen efter att ha lämnat in jackan i garderoben så kom vi in till arenan och satte oss bakom ett gäng småpojkar som var längst fram vid staketet. När förbandet drog igång så var det inga problem för mig att ta mig längst fram och inom kort hade jag även Karin vid min sida.
Förbandet ja. Biffy Clyro var verkligen perfekt som förband. Jag har lyssnat en del på dom sen jag fick reda på att dom skulle spela före QOTSA och jag tycker dom är riktigt bra. Dom spelade inte min favorit-låt igår men dom öste på bra och spelade i precis rätt längd, varken för länge eller kort vilket lätt kan hända med förband.
Sen när dom var klar och nån typ av kristallkronor vecklades ut så entrade huvudakten scenen, coola som alltid med röd-svart färgtema på kläderna, och drog igång Monsters in the Parasol. Sen bara fortsatte det.
Josh öste på och dansade i sin något speciella stil, man fick även en dos av hans härliga humor när han skällde lite på en vakt (håll koll på denna blogg imorrn för video). Michael var grym på basen å rockade loss ordentligt. Troy var som alltid lika cool och stiligt klädd. Dean satt mest vid sin synt och...satt. Joey såg jag inte mycket av pga den onödigt höga scenen plus en massa stärkare men det jag såg var awesome.
20 låtar spelades och det var rätt jämnt fördelat över albumen; en från första, fyra från R, sex från songs for the deaf, fyra från lullabies och fem från senaste Era Vulgaris.
väldig svårt att välja bästa låtarna men några var Burn the Witch, Feelgood Hit of the Summer, Walking on the Sidewalk, In the Fade, Go with the Flow, Little Sister, 3's & 7's och extranummren. Första var Millionare där Josh spelade sönder en sträng nästan direkt men körde på ändå och sen Song for the Dead som avslutning, den låt jag såg fram emot mest och som verkligen levde upp till mina förväntningar.
Det är omöjligt att jämföra och bestämma vilken av denna och Mars Volta-spelningen som var bäst dom var helt enkelt så olika. Mars Volta var 2 och en halv timmes njutning. QOTSA var 2 timmars (eller hur länge dom nu spelade) ös. Kort sagt två jäkligt bra spelningar.

Setlist:

Monsters in the Parasol
Hangin' Tree
Turning on the Screw
Burn the Witch
Misfit Love
Feel Good Hit of the Summer
Sick, Sick, Sick
Walking on the Sidewalk
Go With the Flow
Somone's in the Wolf
I Wanna Make It Wit Chu
In the Fade
Little Sister
Tangled up in Plaid
I Think I Lost My Headache
Do It Again
3's and 7's
First It Giveth
Millionaire
Song for the Dead

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback