Superbowl XLII

I natt så såg jag äntligen Superbowl för första gången. New York Giants mot New England Patriots som varit obesegrade hela säsongen. Eftersom jag såg Giants kvartsfinal så vart det lite att jag hejade på dom. Ganska seg match dom inledande 3 quarters sen när Giants gjorde 10-7 4 minuter in i den fjärde så vaknade Patriots och deras quarterback Tom Brady till och med mindre än tre minuter kunde inte Giants stå emot längre och Patriots kunde göra 14-10. Men Giants fick sista ordet. I ett kritiskt läge lyckades Giants quarterback, Eli Manning, slita sig loss trots två motståndare som slet i honom, skicka iväg ett sannslöst pass som fångades makalöst av David Tyree. Detta grymma play bäddade för att Giants med 35 sekunder kvar kunde lyckas göra en touchdown och vinna matchen med 17-10. Sinnessjuk dramatik.
Jag var kanske inget fan av Amerikansk fotboll tidigare men jag är det nu.

Halvtids-showen som alltid väcker stor uppståndelse under Superbowl lämnade två frågor. 1: Varför gjorde Alicia Keys världens kläd-miss under ett sånt här tillfälle? 2: Varför hade Tom Petty
skyddsskägg?


image43

Eli Manning med buckla


image44

Tom Petty med skyddskägg. För det kan väl inte vara riktigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback