Snart bara en månad kvar..

Så här cirka 35 dagar kvar till man ska se The Mars Volta Live så kollade jag in deras hemsida där jag fick fram den troliga setlisten som dom komer bjuda på här i sverige. Dom har iaf kört med samma dom fyra första spelningarna dom kört i år i USA. Så här ser den ut (Vilket album låten är ifrån inom parantes):

Roulette Dares (The Haunt Of)   (De-Loused in the Comatorium)
Viscera Eyes   (Amputechture)
Wax Simulacra   (Bedlam in Goliath)
Goliath   (Bedlam in Goliath)
Conjugal Burns   (Bedlam in Goliath)
Tetragrammaton   (Amputechture)
Agadez   (Bedlam in Goliath)
Cygnus....Vismund Cygnus   (Frances the Mute)
Metatron   (Bedlam in Goliath)
Drunkship of Lanterns   (De-loused in the Comatorium)
Ilyena   (Bedlam in Goliath)
Meccamputechture   (Amputechture)
Aberinkula    (Bedlam in Goliath)
Day of the Baphomets   (Amputechture)


Mest låtar från nya skivan, Bedlam in Goliath, vilket är förståligt även om jag gärna sett lite mer från debutskivan, De-Loused in the Comatorium, men dom tog iaf med min favorit TMV-låt, Roulette Dares.
Jag såg även en
intervju med Cedric och Omar dom gjorde på nåt TV-program i tisdags. Det sades inte så mycket men det nämndes att dom hållit på i upp mot 3 och en halv timme på konserten dagen innan. Can't wait till 20 februari.

Kommentarer
Postat av: Daniel Mäki

Jag förstår precis vad du menar. Jag kommer från götet och flygbiljetten kostar det tre dubbla, men det är det fan värt :D

2008-02-19 @ 18:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback