Tennis

Jag har fastnat helt för Tennis numera. Perfekt blandning av rolig sport och statistik till tusen. Jag är en statistik-nörd och älskar att hålla koll på ATP-rankingen. Jag tror intresset väcktes i och med Wimbledon-finalen mellan Federer och Nadal ifjol men det krävdes lite svenska framgångar, tack vare Söderling med två raka finalplatser i Memphis och Rotterdam, för att jag skulle fastna helt för sporten.
Igår drog Pacific Life Open i Indian Wells, California igång, den första av totalt nio Masters-turneringar och både Söderling och Björkman tog sig vidare till andra omgången. Tomas Johansson spelar sin match i första omgången idag.
Som tur är så har man ju både Viasat Sport och Eurosport och kan därför följa dom flesta tävlingarna (Pacific Life Open börjar visas imorrn på Viasat) och visas dom inte på TV så följer man med på
atptennis.com där det finns info å statistik om alla spelare, turneringar och världsrankingen.
Så just nu är mina 6 favorit-sporter nog fotboll, rugby, tennis, formel 1, hockey och amerikansk fotboll.

Kommentarer
Postat av: Robin

För grym ATP-statistik, besök http://www.tennistalk.com

Postat av: Jay

Statistik på Pizzakartonger regerar ^^

2008-03-18 @ 16:38:27
URL: http://yooohan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback