Update

Har varit rätt dålig på blogg-fronten senaste tiden så jag tänkte uppdatera lite. Förra veckan så var min tjej ute å reste så då passade jag bland annat på att läsa ut min första bok på väldigt länge nämligen Fight Club. Chuck Paluhniuk's bok på vilken filmen med samma namn är baserad på. Den var väl i stort sett lika bra som filmen, väldigt lika förutom slutet. Den tappade ju även lite pga av att man redan visste vad "grejen" med storyn var. Det faktum att jag läste ut boken på fem dagar gav mig lite mersmak för böcker igen så det blir nog till att gå och låna en ny bok snart igen, förmodligen någon annan som blivit filmatiserad.

I fredags så var det utgång och rock n roll. Stockholms/Öviks bandet
Nutmeg spelade på Platinom. "The bastard child of PJ Harvey and Jon Spencer smacked around by Kurt Cobain" som dom beskriver sig på sin hemsida. Övriga influenser inkluderar Queens of the Stone Age, Blood Brothers och At The Drive-In. Nånting för mig skulle man kunna tro. Och det var det också, riktigt härligt ös och nu är jag en Nutmeg-Tshirt och en (ännu ej släppt) Nutmeg-skiva rikare.

Dagen efter så skulle jag och Dennis kolla in nyöppnade puben...resturangen...ööh...stället Public mitt emot där jag bor. Vi fick dock inte komma in för dom hade, tillfälligt hoppas jag, 23 års gräns så istället vart det gamla goa Framnäs. Dock gick vi hem när vi insåg att vi var ensamma på stället en bit in på andra ölen.

I måndags var det dags för att besöka den utsökta biografen här i stan (obs! sarcasm) för att med min far se Morgan Pålsson: Världsreporter. Det var en helt ok film, inget mästerverk men det hade jag inte förväntat mig heller. Det är svårt att få ihop en hel långfilm baserat på ett sketchprogram men dom valde rätt karaktär att göra det på och dom hade kommit på en bra story som höll hela vägen. Man skrattade både en och flera gånger mest, eller istort sett bara, vilket är ett minus, åt Morgan himself. Klart är iaf att Morgan Pålsson passar bäst i korta-sketcher-formen i Hipp Hipp även om långfilmen var fullt godkännd underhållning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback