Biografen som gud glömde

Jag trodde öviks biograf, Paladium, hade gjort sitt stösta bottennapp redan när dom började visa Fahrenheit 9/11 någon vecka efter den kom på DVD, men så var inte fallet. Nu har dom riktigt gått ner sig. Som jag nämde förra veckan så gick Brokeback Mountain (favorit till oscar för bästa film, idel toppbetyg överallt) och Walk The Line (goda chanser till båda huvudrolls-oscarna, även den toppbetyg) upp i fredags. Jag nämnde även att jag trodde att det skulle mycket till om någon av dem skulle visas här i stan. Gissa om jag hade rätt. Det är så pinsamt så man vill kräkas. Och det blir inte roligare när man får veta vilka filmer som två av 2005 års bästa filmer får lämna plats på bioduken för. Little Chicken och Lilla Jönssonligan 28 (eller nåt sånt). Tragiskt är väl det ända ord man kan summera det hela med.

Kommentarer
Postat av: Svedd

Ja jag håller med dig, biografen i stan är förjävlig.. Men dom ska ju bygga ut den, då kommer förhoppningsvis de bra filmerna också!

2006-02-09 @ 17:07:34
Postat av: Jessie

kommar ihåg mig?
hahaa.... i dont really understand what u wrote but I am happy that u get a online diary!! may be u can write it in english sometimes so i can understand it~~~~ hahahaaaaa...
how r u doing by the way? are u studying Swedish or what?? what about blue Johan??? bajström~~!

Postat av: ostn

Jessie, my hong-kongian friend. I'm sorry that you don't understand what I write nut I'll translate everything that I've posted here and send it to you...or maybe not. But maybe I'll write in english here so you can take part of my thoughts. By the way, I work in supermarket now. And as for Blue Johan Bajström. He's not doing anything really. Well take care jessie and maybe i'll here from you again sometime

2006-02-11 @ 17:54:25
URL: http://ostn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback