reflektion på Oscar 07

Jag skippade att se Oscars-galan i år men man kan ju inte komma ifrån galan ändå. Kvällens vinnare vart ju Martin Scorsese med bl a bästa film, regi och manus för sin film The Departed. Bland dom nominerade så är The Departed faktiskt den ända jag sett men jag tycker inte den är så pass bra att den ska vinna "bästa film". Samtidigt är det ju inte alls överraskande, jag menar akademin kan ju inte skita i Scorsese hur länge som helst och då är de ju bättre han får för denna film än någon halvtaskig rulle han kommer med sen eller att han får nöja sig med en heders-oscar eller nåt, hypotetiskt jag vet men ändå.
Annars då, som sagt så har jag nästan inte sett några nya filmer så de e ju lite svårt å avgöra om rätt vann å så men Forest Whitaker vinst i huvdrolls-kategorin för sin tolkning av Idi Amin känns välförtjänt. De klipp jag sett från filmen är ruskigt bra iaf.
Nu gäller det att kolla in lite filmer från de gångna året framförallt ska jag sikta in mig på dom mexikanska filmerna, alltså dom som är gjorda av dom mexikanska regissörerna Guillermo del Toro, Afonso Cuaron och Alejandro Gonzales Inarritu (Pan's Labyrinth, Children of Men respektive Babel). JAg får återkomma när jag sett nån av dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback